Vigtige point til Kasper Andersen

Kasper Andersen rykkede fra en 12. til en 8.-plads efter to flotte løb på Donington Park.

Kasper Andersen fortsatte de gode takter i Superleague Formula, da han i weekenden kørte 3. afdeling på Donington Park ved Birmingham. En placering som nr. 10 og 5 i de to løb indbragte 50 point, og Kasper rykkede dermed op fra en 12. plads til en delt placering som nummer 8. 

- Det var meget vigtigt for mig at få point med hjem og dermed bevare kontakten til de førende. Målsætningen for denne sæson er en samlet femteplads, og den er nu absolut inden for rækkevidde, siger Kasper Andersen, der ikke bare hentede point på den engelske racerbane, men også viste blændende kørsel med mange flotte overhalinger. 

Det så ellers ikke lovende ud til lørdagens træning og kvalifikation, hvor tunge regnbyger gjorde det umuligt at gennemfører de sidste kvalifikationsheat, men hvad værre var, at Kaspers racer slet ikke fungerede på den våde bane.

- Ingen af de tre biler som HI Tech servicerer fungerede i regnen, og vi havde desværre ikke tid til de store justeringer. Det betød uheldigvis, at ingen af os kom videre fra den indledende kvalifikationsrunde, siger Kasper Andersen.

Perfekt pitstop
Søndags tørvejr betød, at der igen var bid i Kaspers racer. Og her kørte han sig fra en startplacering som nr. 16. op til en 10. plads, hvilket gav en startplacering som nr. 8 i søndagens andet løb.

- Det så meget lovende ud, men jeg bliver desværre klemt ud i første sving og ryger helt ned på en 12. plads, siger Kasper Andersen, der dog viste høj moral og fightervilje. 

Med flot kørsel og frække overhalinger og et meget timet dækskifte kørte silkeborgkøreren sig op i gennem feltet, og var til sidst kun få sekunder fra at kæmpe med om 4.-pladsen. 

- Set i lyset af at jeg røg helt ned som nummer 12, var det et rigtig godt løb. Frem for alt er jeg meget tilfreds med vores pitstop/dækskifte, som bare fungerede helt perfekt, siger en tilfreds Kasper Andersen, med hentydning til det katastrofale pitstop for 14 dage siden på Zolder, der formentlig kostede ham sejren i Belgien.

Vinder af første løb på Donington Park blev FC Porto, mens FC Basel tog sig af det andet løb. Superfinalen mellem de tre vindere fra de to løb blev vundet af Rangers FC 

Næste afdeling af Superleague Formula afvikles på motorsportsbanen i Estoril ved Lissabon den første weekend i september.