God test på Lime Rock Park

Kasper Andersen er netop kommet hjem, efter en vellykket test på Lime Rock Park i Connecticut, USA.

Her var hele feltet fra Grand-Am Rolex Sports Car Series samlet, til en 6 timers test på Lime Rock Park. Dette er banen der den sidste weekend i maj, danner rammen for næste afdeling af den amerikanske motorsportsserie. Kasper kører for Starworks Motorsport i en Dinan-BMW Riley. Den heftige prototype racer, der er sponseret af det danskejede FlexBox, er udstyret med en V8 motor som snildt hiver raceren op over 300 km/t.

Det var første gang Kasper skulle deltage i en officiel testdag i Grand-Am serien, og her var det primære fokus på at lære teamet, medkører og bilen at kende. Og så var det ikke mindst vigtigt virkelig at få nogle kilometer i kroppen.

- Det var en rigtig god test for mig, jeg manglede kun 0,4 sekund til den hurtigste. Fornemmelsen af både bil og team var rigtig god og derfor er jeg også sikker på, at vi kan hente meget mere fart i bilen, udtaler Kasper Andersen.

Teamchef Peter Baron er også tydeligt begejstret for sin nye danske kører og udtaler:
- I am blown away by Kasper Andersen, he really delivered in the first race at Barber Motorsports Park in a prototype and in the Rolex Series and he makes a great test here at Lime Rock and was very competitive, so I have great expectations of him.

Det har ellers ikke været helt nemt at få vist sit talent i den nye serie. Kasper Andersen blev forhindret deltagelse i sidste afdeling i Virginia pga. den islandske askesky. Det var simpelthen ikke muligt at nå frem! Der blev gjort et stort arbejde fra både Kaspers og teamets side for at finde alternative flyafgange og løsninger, men Kasper måtte følge løbet hjemmefra.

- Daytona Prototype bilen og Rolex Sports Car Series er en rigtig superklasse, men jeg skal lige vænne mig til at dele bil med min teamkollega, og at det dermed ikke udelukkende er op til mig selv at levere resultater. Jeg er sikker på, at når vi kommer lidt længere frem på sæsonen, så skal der nok komme podieplaceringer, tilføjer Kasper Andersen.

Kasper Andersen er nu hjemme i Danmark indtil næste afdeling af Grand-Am serien skydes i gang på Lime Rock Park. Nu skal tiden bruges på fysisk og mental opladning samt sponsorarbejde og pleje.